۲٫۲۵L 71 series landrover engine

موتور دیزل ۲٫۲۵L 71 series landrover به عنوان پایه‌ای مورد استفاده قرار گرفت, اما با یک ساختار داخلی کاملاً  تغییر یافته.  موتور جدید نوع  لاینر   بود و برای بهبود  خروجی گشتاور پایین  استفاده می‌شد. با وجود تغییرات متعدد, موتورهای بنزینی  می‌توانند از همان خط ماشین کاری به عنوان دیزل استفاده کنند.  این بهترین گزینه موتور در اواسط دهه ۱۹۷۰ بود و شهرت جهانی برای قابلیت اطمینان و طول عمر داشت. نسبت تراکم نسبتاً پایین موتور و طراحی قوی آن, آن را به عنوان متحمل به سوخت و روغن با کیفیت پایین و همچنین سرویس نادر تحمل کرد. با نگهداری مناسب این موتورها میتوان به راحتی بیش از ۴۰۰ مایل از سرویس را نجات داد. این امر تا حدودی به خاطر اشتراک بین انواع بنزین و دیزل بود که نسخه بنزین  را تا  حدی مهندسی کرده بود; آن‌ها ویژگی‌های مقاومتی خارق‌العاده دیزل را حفظ کردند در حالی که بسیار کم‌تر استرس داشتند.  تنها تغییر عمده در طراحی, بر ازش یک میل‌لنگ با یاتاقان است که استحکام نهایی و پالایش را بهبود می‌بخشد.  با وجود منشا فایده گرایانه آن, دیزل , یک موتور خاموش و آرام است, و این ماشین را قادر می‌سازد تا آن را با اتومبیل خود به عنوان یک خودروی لندرور کار کند.  خروجی‌های مختلف توان بسته به نسبت تراکم و میزان تجهیزات تنظیم انتشار,  برای این موتور در دسترس هستند.

تعجب نکنید. همیشه پرحجمها بهترین نیستند. موتور معروف ۲.۲۵ لندروور که سال‌هاست در ایران بر روی انواع لندروور در حال تپیدن است هم در لیست بهترین‌ها قرار دارد. این موتور اگرچه موتوری بسیار کند است اما در ۱۵۰۰ دور به ماکزیمم گشتاور می‌رسد و با اینکه از تکنولوژی قدیمی بهره می‌برد نرم و بی‌سروصدا کار می‌کند (البته در دور آرام موتور)

Land Rover Defender 2.25L 11H Engine (Petrol (1983–۱۹۸۵)

  • Layout: 4-cylinder, in-line
  • Block/head: Cast iron/cast iron
  • Valves: OHV, chain drive camshaft, push-rod operated
  • Capacity: 2,286 cc (139.5 cu in)
  • Bore × stroke: 90.47 mm × ۸۸٫۹ mm (3.562 in × ۳٫۵۰۰ in)
  • Compression ratio: 7:1/8:1
  • Carburettor: Solex (up to 1971), Zenith (up to 1983), Weber (post-1983)
  • Power: 74 hp (55 kW) @ 4,200 rpm (in standard, non-emissions-controlled tune and 8:1 CR)
  • Torque: 120 lbf·ft (160 N·m) @ 2,000 rpm (in standard, non-emissions-controlled tune and 8:1 CR)
  • Production: 1958–۱۹۸۵
  • Used in: Land Rover Series II, Series III, and Ninety/One Ten/127; also Rover P4 80
  • قدرت موتور/گشتاور:۷۵اسب بخار/۱۷۰ نیوتن متر
  • خودروهای مورد استفاده: انواع لندروور
  • جنس سرسیلندر/بلوک سیلندر: آهن/آهن
  • معایب: کند بودن و قدیمی بودن

Land Rover Defender 2.25L 11H Engine (Petrol) (1983–۱۹۸۵)

اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X