موتور ۵.۷ L V8 توسط جنرال موتورز برای استفاده در وسایل نقلیه با عملکرد بالا مانند شورلت Camaro و Corvette تولید شد . این بخشی از خانواده Gen بلوک کوچک (GM ) است .
Displacement: | ۵٫۷L / 346 cu. in. |
---|---|
Aspiration: | Natural |
Introduced: | ۱۹۹۷ model year |
Discontinued: | ۲۰۰۵ |
Predecessor: | LT1 / Gen 2 Small Block |
Successor: | LS6 |
Assembly: | Saint Catherines, Ontario, Canada |
موتور هشت سیلندر GM LS1 یکی از بهترین های آفرود می باشد . در کلاسی مشابه GM LS2 جایگیزنی مناسب تلقی میگردد در بازار ایران یک تفاوت قیمت ۲۵ میلیون تومانی دارد.
این موتور سومین نسل موتور جنرال موتورز را معرفی کرد . به غیر از یک جابجایی مشابه , ابعاد خارجی و یاتاقانهای میلهای , موتور به طور مشترک با موتور جت ii جایگزین شده بود .
این شرکت در ابتدا در شرکت شورلت کور و c5 معرفی شد , که در آن , این اتومبیل با قدرت اسببخار و با قدرت اسببخار در دقیقه به دست آمد . به طور کلی , gm تعداد منیفولد اگزوز و اگزوز را بهبود بخشید, و با افزایش درجهبندی به اسببخار قدرت اسببخار ( به ازای هر کیلو وات ) و افزایش گشتاور , میزان گشتاور را افزایش داد . در این روش از موتور اتومبیل استفاده شد .
در واقع , gm دستگاه اتومبیل را در وسایل نقلیه f معرفی کرد . این موتور از قدرت اسببخار استفاده میکرد که به اعتقاد برخی محافظهکاران محافظهکار بودند . از موتور در وسایل نقلیه f – بدنه استفاده شد .
این موتور همچنین در دستگاه سان سو در دسترس بود . هولدن روش بررسی : این مطالعه از نوع توصیفی – همبستگی بود . ~~~ دادهها با استفاده از نرمافزار spss تجزیه و تحلیل شد .
Type: ۵٫۷L V8 Gen III Small Block Engine Orientation; Longitudinal Engine Mass (kg/lbs): ۱۷۷ / ۳۹۰ Displacement: ۵,۶۶۵cc (5.7L; 346ci) Compression ratio: ۱۰٫۱٫:۱ Bore x stroke: ۹۹٫۰۶ x 91.948mm Bore Center (mm): ۱۱۱٫۷۶ Valve configuration: Overhead valves Valves per cylinder: ۲ Firing order: ۱ – ۸ – ۷ – ۲ – ۶ – ۵ – ۴ – ۳ Fuel system: Sequential fuel injection Recommended fuel: Regular Unleaded
هایلایت های موتور LS۱ شامل موارد زیر هستند :
بلوک استوانه : بلوک استوانه ( نسل سوم ) عناصر طراحی اصلی را با بلوک بلوک کوچک اصلی GM به اشتراک میگذارد : یک استوانه ۹۰ درجه و دارای مرکز ۴.۴۰۰ اینچی . ابعاد تحمل و سکته عبارتند از: ۳.۹۰ – اینچ ( ۹۹ mm ) ضربه x ۳.۶۲ اینچی ( ۹۲ میلی متر ) .
سیستم Oiling : سیستم روغنکاری که از طرح ” sump ” مرسوم استفاده میکند ، طرح ” sump wet ” را با وانت نفتی که در pan نفت قرار دارد ، بکار میگیرد . پمپ نفت در جلوی بلوک است و فیلتر روغن در پشت موتور قرار دارد .
همه موتورهای نسل سوم برای استفاده از نفت موتور AC Delco به کار میروند . شکل ۵.۷ L از ۵ W۳۰ استفاده میکند .
مونتاژ گردان : در داخل بلوک Gen یک مونتاژ چرخشی با دوام است که شامل میللنگ ، میله متصل به فلز و میلههای اتصال فلزی به اینچ ، و همچنین M۱۴۲ hypereutectic و پیستونهای آلیاژ آلومینیوم است . میلههای متصل به هم یک طرح I – beam دارند .
سیستم PCV : سیستم PCV LS۱ pullz crankcase گازها و blow روغنموتور – به وسیله پوشش سوپاپ ، سیستم . مسایل مصرف نفت ممکن در موتورهای LS۱ اولیه اشاره شد .
طراحی Camshaft : موتور LS۱ از یک roller هیدرولیک لولههای فولادی استفاده میکند و بسته به برنامه و سال مدل دو مشخصه دوربین متفاوت را دریافت میکند .
طراحی سر سیلندر : سرهای سیلندر LS۱ شامل ساخت همه – ، شکلهای دهانه ورودی کلیسا ، بندر اگزوز بیضی است . شیرهای ورودی و شیرهای اگزوز در سرهای آلیاژ آلومینیوم مورد استفاده قرار میگیرند : include valve beehive و سیستم تزریق سوخت roller – محور : تزریق سوخت در تمام موتورها مورد استفاده قرار میگیرد . تزریق دهانه – سوخت ، injectors را بر روی ریل سوخت سوار بر منیفولد ورودی قرار میدهد . از آنجا ، the ، درست قبل از محفظه احتراق ، سوخت اسپری را به داخل بنادر جذب میکند . سپس سوخت قبل از عبور از چرخه احتراق با هوای ورودی ترکیب میشود .
لوله اگزوز : موتور LS۱ از یک طرح منیفولد اگزوز ” چهار به یک ” استفاده میکند .
سیستم خنککننده : ویژگیهای یک پمپ آب با کمربند ، رادیاتور و پنکه الکتریکی .
۲۴ سیستم احتراق X : همه موتورهای نسل سوم از یک فرمان ۲۴ X میللنگ برای نگه داشتن زمان موتور استفاده میکنند .
کنترلر موتور : سه کنترلکننده موتور مختلف در طول عمر موتور LS۱ مورد استفاده قرار گرفتند .
Year | Make | Model | Transmission | Power (hp / kW @ RPM) | Torque (lb-ft / Nm @ RPM) |
---|---|---|---|---|---|
۱۹۹۷-۲۰۰۰ | Chevrolet | Corvette | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60) | ۳۴۵ / ۲۵۷ @ ۵۶۰۰ | ۳۵۰ /۴۷۰ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۱-۲۰۰۴ | Chevrolet | Corvette | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60) | ۳۵۰ / ۲۶۰ @ ۵۶۰۰ | ۳۶۵ /۴۹۵ @ ۵۶۰۰ |
۱۹۹۸-۲۰۰۰ | Chevrolet | Camaro Z28 | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۰۵ / ۲۲۷ @ ۵۲۰۰ | ۳۳۵ / ۴۵۴ @ ۴۴۰۰ |
۱۹۹۸-۲۰۰۰ | Chevrolet | Camaro SS | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۲۰ / ۲۴۲ @ ۵۲۰۰ | ۳۴۵ / ۴۶۷ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۱-۲۰۰۲ | Chevrolet | Camaro Z28 | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۱۰ / ۲۳۱ @ ۵۲۰۰ | ۳۴۰ / ۴۶۱ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۱-۲۰۰۲ | Chevrolet | Camaro SS | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۲۵ / ۲۳۸ @ ۵۲۰۰ | ۳۵۰ / ۴۷۵ @ ۴۴۰۰ |
۱۹۹۸-۲۰۰۰ | Pontiac | Firebird Formula | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۰۵ / ۲۲۷ @ ۵۲۰۰ | ۳۳۵ / ۴۵۴ @ ۴۴۰۰ |
۱۹۹۸-۲۰۰۰ | Pontiac | Firebird Trans Am | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۲۰ / ۲۴۲ @ ۵۲۰۰ | ۳۴۵ / ۴۶۷ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۱-۲۰۰۲ | Pontiac | Firebird Formula | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۱۰ / ۲۲۷ @ ۵۲۰۰ | ۳۴۰ / ۴۶۱ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۱-۲۰۰۲ | Pontiac | Firebird Trans Am | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۲۵ / ۲۳۸ @ ۵۲۰۰ | ۳۵۰ / ۴۷۵ @ ۴۴۰۰ |
۱۹۹۹–۲۰۰۰ | Holden | VT.II Commodore, VT.II Calais | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۲۹۵ / ۲۲۰ @ ۵۰۰۰ | ۳۲۳ / ۴۴۶ @ ۴۴۰۰ |
۱۹۹۹–۲۰۰۳ | Holden | Statesman, Caprice | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۲۹۵ / ۲۲۰ @ ۵۰۰۰ | ۳۲۳ / ۴۴۶ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۰–۲۰۰۲ | Holden | VX Commodore, VX Berlina, VX Calais, VU Ute | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۰۲ / ۲۲۵ @ ۵۲۰۰ | ۳۳۹ / ۴۶۰ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۱–۲۰۰۲ | Holden | Monaro | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۰۲ / ۲۲۵ @ ۵۲۰۰ | ۳۳۹ / ۴۶۰ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۲-۲۰۰۳ | Holden | Commodore SV8 and SS, Ute S and SS,Monaro | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۱۵ / ۲۳۵ @ ۵۲۰۰ | ۳۴۳ / ۴۶۵ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۳-۲۰۰۴ | Holden | Berlina, Ute S, One Tonner S | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۱۵ / ۲۳۵ @ ۵۲۰۰ | ۳۴۳ / ۴۶۵ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۳-۲۰۰۴ | Holden | Commodore SV8 and SS, Calais, Ute SS, Caprice | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۲۸ / ۲۴۵ @ ۵۲۰۰ | ۳۴۳ / ۴۶۵ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۳-۲۰۰۴ | Holden | Monaro | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۲۸ / ۲۴۵ @ ۵۲۰۰ | ۳۴۳ / ۴۶۵ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۳-۲۰۰۴ | Holden | Statesman | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۱۵ / ۲۳۵ @ ۵۲۰۰ | ۳۳۹ / ۴۶۰ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۳-۲۰۰۵ | Holden | Adventra | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۱۵ / ۲۳۵ @ ۵۲۰۰ | ۳۳۹ / ۴۶۰ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۳-۲۰۰۵ | Holden | VY.II Crewman | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto | ۳۰۲ / ۲۲۵ @ ۵۲۰۰ | ۳۳۹ / ۴۶۰ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۴-۲۰۰۵ | Holden | Berlina, Calais, One Tonner, Crewman | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۱۵ / ۲۳۵ @ ۵۶۰۰ | ۳۳۹ / ۴۶۰ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۴-۲۰۰۵ | Holden | Statesman | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۲۸ / ۲۴۵ @ ۵۲۰۰ | ۳۴۳ / ۴۶۵ @ ۴۴۰۰ |
۲۰۰۴-۲۰۰۵ | Holden | Commodore SV8 and SS, Ute SS | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۶۹ / ۲۵۰ @ ۵۶۰۰ | ۳۴۷ / ۴۷۰ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۴-۲۰۰۵ | Holden | Caprice | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۳۵ / ۲۵۰ @ ۵۶۰۰ | ۳۴۷ / ۴۷۰ @ ۴۸۰۰ |
۲۰۰۴-۲۰۰۵ | Holden | Monaro | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۴۹ / ۲۶۰ @ ۵۶۰۰ | ۳۴۷ / ۵۰۰ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۵-۲۰۰۶ | Holden | Adventra | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۳۵ / ۲۵۰ @ ۵۶۰۰ | ۳۴۷ / ۴۷۰ @ ۴۸۰۰ |
۱۹۹۹–۲۰۰۰ | Holden Special Vehicles | HSV VT.II ClubSport, HSV VT.II Senator, HSV VT SV99, HSV WH Grange | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۳۵ / ۲۵۰ @ ۵۶۰۰ | ۳۴۹ / ۴۷۳ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۰-۲۰۰۲ | Holden Special Vehicles | HSV VX ClubSport, HSV VX Senator, HSV WH Grange | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۴۲ / ۲۵۵ @ ۵۶۰۰ | ۳۵۰ / ۴۷۵ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۱-۰۳ | Holden Special Vehicles | HSV V2.I GTO Coupe | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۴۲ / ۲۵۵ @ ۵۶۰۰ | ۳۵۰ / ۴۷۵ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۲-۲۰۰۳ | Holden Special Vehicles | HSV Y-Series I: ClubSport, Senator, Maloo | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۴۳ / ۲۶۰ @ ۵۶۰۰ | ۳۵۰ / ۴۷۵ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۳ | Holden Special Vehicles | HSV V2.II GTO Coupe | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۴۳ / ۲۶۰ @ ۵۶۰۰ | ۳۵۰ / ۴۷۵ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۳-۲۰۰۴ | Holden Special Vehicles | HSV V2.III GTO Coupe | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۸۲ / ۲۸۵ @ ۵۶۰۰ | ۳۷۶ /۵۱۰ @ ۴۸۰۰ |
۲۰۰۳-۲۰۰۴ | Holden Special Vehicles | HSV Y-Series II: ClubSport, Senator, Maloo, HSV WK Grange | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۸۲ / ۲۸۵ @ ۵۶۰۰ | ۳۷۶ /۵۱۰ @ ۴۸۰۰ |
۲۰۰۳-۲۰۰۵ | Holden Special Vehicles | HSV Y-Series Avalanche | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۶۲ / ۲۷۰ @ ۵۷۰۰ | ۳۵۰ / ۴۷۵ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۴ | Holden Special Vehicles | HSV V2 Coupe 4 | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۶۲ / ۲۷۰ @ ۵۷۰۰ | ۳۵۰ / ۴۷۵ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۴-۲۰۰۵ | Holden Special Vehicles | HSV Z-Series Coupe 4 | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۳۶۲ / ۲۷۰ @ ۵۷۰۰ | ۳۵۰ / ۴۷۵ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۴-۲۰۰۵ | Holden Special Vehicles | HSV Y-Series Avalanche XUV | ۴-Speed Auto AWD (4L60E) | ۳۶۲ / ۲۷۰ @ ۵۷۰۰ | ۳۵۰ / ۴۷۵ @ ۴۰۰۰ |
۲۰۰۰ | Holden Special Vehicles – Callaway | HSV VT.II GTS | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۴۰۲ / ۳۰۰ @ ۶۰۰۰ | ۳۷۶ /۵۱۰ @ ۴۸۰۰ |
۲۰۰۰–۲۰۰۱ | Holden Special Vehicles – Callaway | HSV VX GTS | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۴۰۲ / ۳۰۰ @ ۶۰۰۰ | ۳۷۶ /۵۱۰ @ ۴۸۰۰ |
۲۰۰۰-۲۰۰۱ | Holden Special Vehicles – Callaway | HSV VX Senator 300 | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۴۰۲ / ۳۰۰ @ ۶۰۰۰ | ۳۷۶ /۵۱۰ @ ۴۸۰۰ |
۲۰۰۱–۲۰۰۲ | Holden Special Vehicles – Callaway | VX SV300 | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۴۰۲ / ۳۰۰ @ ۶۰۰۰ | ۳۷۶ /۵۱۰ @ ۴۸۰۰ |
۲۰۰۱–۲۰۰۴ | Holden Special Vehicles – Callaway | HSV V2 GTS Coupe | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۴۰۲ / ۳۰۰ @ ۶۰۰۰ | ۳۷۶ /۵۱۰ @ ۴۸۰۰ |
۲۰۰۲–۲۰۰۴ | Holden Special Vehicles – Callaway | HSV Y-Series GTS | ۶-Speed Manual (T-56) / 4-Speed Auto (4L60E) | ۴۰۲ / ۳۰۰ @ ۶۰۰۰ | ۳۷۶ /۵۱۰ @ ۴۸۰۰ |