
نیسان VK56DE یک موتور بنزینی ۴ – ۵ L ( 5,552 سیسی , ۳۳۸.۸۰ cu.in ) طبیعی aspirated V8 ۴ – stroke from از خانواده نیسان است . این موتور در کارخانه Decherd نیسان در تنسی , ایالاتمتحده آمریکا ساخته شدهاست .
دارای یک بلوک آلومینیوم سبکوزن با یک میللنگ ۵ تایی و دو سر آلومینیوم با دو دهانه ( DOHC ) و چهار شیر در هر سیلندر است . The دارای سیستم خنککننده و سیستم احتراق با حلقههای منفرد بر روی هر جرقه است . اولین نسخه از ماشین نیسان مجهز به هر سیستم کنترل زمانبندی شیر , نسخه بعدی ( بعد از ۲۰۰۷ ) نبود .
نیسان هم همانند هموطن خود یعنی تویوتا همواره از بهترین موتورسازان دنیاست. موتور سری ۵۶ این شرکت هنوز هم به خاطر با کیفیت و قابل اعتماد بودن بر روی خط تولید باقی مانده است.
نرخ فشردهسازی برابر با ۹.۸ : ۱ است . پیچش سیلندر و پیستون به ترتیب ۹۸.۰ میلی متر ( ۳.۸۶ در ) و ۹۲.۰ میلی متر ( ۳.۶۲ in ) هستند . این شرکت از ۳۰۵ HP ( ۲۲۷ کیلووات ، ۳۰۹ PS ) در دقیقه ۴،۹۰۰ حاضر به ۳۲۲ HP ( ۲۴۰ کیلووات ، ۳۲۶ PS ) در ۵،۲۰۰ rpm تولید میکند . حداکثر گشتاور ۵۳۳ Nm ( ۵۴.۳ kg / m ، ۳۹۳.۰ پوند ) در ۳،۴۰۰ rpm است .
موتور در Nissan تی جی – R GT1 از Nismo مورد استفاده قرار گرفت . این کارخانه ۶۰۰ اسببخار ( ۴۵۰ کیلووات ) اسببخار و ۶۵۸ Nm ( 67.0 کیلوگرم , ۴۸۵ lbft ) گشتاور تولید کردهاست .
- قدرت موتور/گشتاور:۳۰۵-۴۰۵ اسب بخار/۵۲۰-۵۶۰ نیوتن متر
- خودروهای مورد استفاده: پاترول/تایتان/پت فایندر/آرمادا
- تنظیم لقی سوپاپ: اتوماتیک
- جنس سرسیلندر/بلوک سیلندر: آلومینیوم/آلومینیوم
- معایب: عمر کوتاه پمپ بنزین/اشکال در سیستم کولر که سبب جوش آوردن میشود
- VK – Engine Family
- ۵۶ – ۵٫۶ Liter Displacement
- D – DOHC (Dual Overhead Camshafts)
- E – Multi Point Fuel Injection
این سیستم دارای یک بلوک آلومینیومی با سیستم پشتیبانی میللنگ پنج یاتاقان است . این پیستون دارای پیستونهای پوشیده با مولیبدن است . قطر ژورنال میللنگ ۸ / ۱۲ میلی متر است .
با توجه به نتایج حاصل از این تحقیق می توان نتیجه گرفت که : ۱ . موتور نیسان دو حلقه کنترل و یک حلقه کنترل روغن دارد . طول میله اتصال به صورت زیر است . به جدول های ذیل توجه فرمایید:
Cylinder block | ||
Cylinder block alloy | Aluminium | |
Compression ratio: | ۹٫۸:۱ | |
Cylinder bore: | ۹۸٫۰ mm (3.86 in) | |
Piston stroke: | ۹۲٫۰ mm (3.62 in) | |
Number of piston rings (compression / oil): | ۲ / ۱ | |
Number of main bearings: | ۵ | |
Cylinder inner diameter (standard): | ۹۸٫۰۰۰ mm (3.8583 in) | |
Piston skirt diameter (standard): | ۹۷٫۹۸۰-۷٫۹۹۰ mm (3.8575-3.8579 in) | |
Piston pin outer diameter: | ۲۱٫۹۸۹-۲۱٫۹۹۵ mm (0.8657-0.8659 in) | |
Piston ring side clearance: | Top | ۰٫۰۳۵-۰٫۰۸۵ mm (0.0014-0.0033 in) |
Second | ۰٫۰۳۰-۰٫۰۷۰ mm (0.0012-0.0028 in) | |
Oil | ۰٫۰۱۵-۰٫۰۵۰ mm (0.0006-0.0020 in) | |
Piston ring end gap: | Top | ۰٫۲۳-۰٫۳۳ mm (0.0091-0.0130 in) |
Second | ۰٫۲۵-۰٫۴۰ mm (0.0098-0.0157 in) | |
Oil | ۰٫۲۰-۰٫۶۰ mm (0.0079-0.0236 in) | |
Connecting rod bushing inner diameter: | ۲۲٫۰۰۰-۲۲٫۰۰۶ mm (0.8661-0.8664 in) | |
Connecting rod big end diameter: | ۵۷٫۰۰۰ mm (2.2441 in) | |
Connecting rod center distance: | ۱۵۴٫۴۵-۱۵۴٫۵۵ mm (6.08-6.08 in) | |
Crankshaft main journal diameter: | ۶۳٫۹۶۳ mm (2.5182 in) | |
Crankpin diameter: | ۵۳٫۹۶۸ mm (2.1247 in) | |
Crankshaft center distance: | ۴۵٫۹۶-۴۶٫۰۴ mm (1.8094-1.8126 in) |
Engine Specifications | |
Engine code | VK56DE |
Layout | Four stroke, V8 |
Fuel type | Gasoline (petrol) |
Production | ۲۰۰۳-present |
Displacement | ۵٫۶ L, 5,552 cc (338.80 cu in) |
Fuel system | Multi Point Fuel Injection |
Power adder | None |
Power output | ۳۰۵ HP (227 kW, 309 PS) at 4,900 rpm 315 HP (235 kW, 319 PS) at 4,900 rpm 320 HP (240 kW, 326 PS) at 5,200 rpm |
Torque output | ۵۲۲ Nm (53.2 kg·m, 385.0 lb·ft) at 3,600 rpm 530 Nm (55.4 kg·m, 390.0 lb·ft) at 3,600 rpm 533 Nm (54.3 kg·m, 393.0 lb·ft) at 3,400 rpm |
Firing order | ۱-۸-۷-۳-۶-۵-۴-۲ |
Dimensions (L x W x H): | – |
Weight | ۲۲۵ kg (496 lbs) |
ترجمه و جمله بندی از استوکی بندر