
G4GC بزرگترین موتور مجموعه بتا دو است . سلف آن محصول تولید شده از آن زمان است . اما موتور دو لیتری کاملا ً جدید است . موتور روشن بارها و قطعات کاملا ً جدیدی دارد .
موتور دارای بلوک سیلندر آهن ریختگی , میللنگ , میللنگ, میلههای اتصال قویتر و پیستونهای تغییر شکلیافته است . موتور دارای یک سر سیلندر آلومینیوم بستهاست . این سیستم به سیستم زمانبندی شیر متغیر مجهز شدهاست . موتور هیدرولیکی در این موتور وجود ندارد . شما باید شکافهای سوپاپ را هر مایل ( کیلومتر مربع ) تنظیم کنید . نگران نباشید که صدای ضربه زدن را بشنوید . همچنین موتور از تسمه زمانبندی استفاده میکند ( به شرط آن نگاه دارید ) .
موتور سری بتا با موتورهای قوی و پیشرفتهتر از سری تتا جایگزین شد . این مدل یک استثنا برای شرکتهای هیوندای و کیا میباشد .
- Home Hyundai KIA G4GC 2.0L Engine
Hyundai KIA G4GC 2.0L Engine Review
The G4GC engine is the biggest engine of the Beta II series. Its predecessor is the G4GF produced since 1997. But the two-liter G4GC engine is entirely new. The G4GC engine has many redesigned and entirely new parts.
The engine has the cast iron cylinder block, the new crankshaft with eight counterweights, stronger connecting rods, and reshaped pistons. The engine has DOHC 16-valve aluminum cylinder head. The intake camshaft is equipped with variable valve timing system CVVT. There are no hydraulic lifters in this engine. You need to adjust valve gaps every 60,000 miles (100,000 km). Don’t worry if you will hear some knocking noises; maybe it is a big valve gap. Also, the engine valvetrain uses the timing belt (keep an eye on its condition).
The Beta series engine was replaced by new and more powerful engines from Theta series. The G4GC is not an exception, and the 2.0-liter G4KD is the current power unit for Hyundai and KIA models since 2005.