
این موتور یکی از اعضای خانواده جدید تویوتا است . آن یک موتور هشت لیتری با بلوک آلومینیومی است . این موتور بزرگترین نسخه جابجایی از خانواده UR است که برای استفاده در اتومبیلها و کامیونهای سنگین تویوتا طراحی شدهاست . این موتور به عنوان جایگزینی مناسب برای ۴٫۷ – ۲ UZ – FE . لیتر اعلام شد .
همانند دیگر اعضای خانواده , که در آن عبارت است از یک بلوک سیلندر آلومینیومی با زاویه آلفا – درجه یک بلوک سیلندر آلومینیومی است . این گام به صورت زیر است : همه موتورهای UR دارای اندازه mm ۵۵ هستند . برای افزایش جابجایی به گونه ۵٫۷ لیتری . UR یک میللنگ فولادی جعلی با شش وزنه تعادل , میلههای اتصال و پیستونهای آلیاژ آلومینیوم با روکش رزین دارد. چهار جت روغن در بلوک برای سرد کردن و روغن کاری.
سری ۳UR-EF همان طراحی را دارند . آنها سری سیلندر آلیاژ آلومینیوم با محفظههای دوار , چهار دریچه در هر سیلندر ( دو دریچه اگزوز و دو دریچه ورودی ) و دو دریچه بالای سر هستند . دریچهها توسط بازوهای ربات غلتکی فعال میشوند . این موتور از نوع هیدرولیکی است . موتور از دو زنجیره تایم اصلی استفاده میکند . هر ورودی، ورودی اگزوز را به وسیله زنجیره تایم ثانویه میراند . تمام زنجیرها دارای زنجیری هستند که از فشار روغن و فنر استفاده میکنند . موتور میتواند زوایای ورودی و خروجی اگزوز را با استفاده از سیستم هوشمند زمانبندی شیر متغیر کنترل کند .
تویوتا همیشه از بهترین موتورسازان دنیا بوده و هست. این موتور مطمئنترین موتور خانواده یو آر است اما هیچ موتوری بیعیب نیست که در بالا به برخی از آنها اشاره شد.
منیفولد ورودی , از پلاستیک ساختهشده و مجهز به سیستم القای کنترل آکوستیکی تویوتا است . این سیستم اجازه تغییر طول دهانه ورودی براساس سرعت موتور را میدهد . روش کار : این مطالعه کارآزمایی اولیه بر روی ۳UR-EF انجام شده . از یک تزریق متوالی ( sfi ) استفاده میشود که هیچ تزریق مستقیمی وجود ندارد . جرم هوا و دبی جریان با استفاده از جریان هوای نوع ۲ اندازهگیری میشود که دارای یک حسگر دما هوای ورودی است . همچنین سیستم احتراق داخلی تویوتا ( سیستم احتراق مستقیم ) نیز برای هر سیلندر استفاده میشود . بدیهی است که پالس اکسی متری با فواصل خدماتی گسترده دو شاخه دارد .
لازم به ذکر است که این موتورها به صورت زیر میباشند : ساختار نیمه دوتایی یا نیمه دوتایی تداخل گاز اگزوز را کاهش داده و گشتاور بیشتری را در سرعتهای میانی فراهم میکند . برای رسیدن به استانداردهای بالای انتشار , موتور دارای دو مبدل حرارتی سه طرفه سرامیکی در هر دو طرف و مدار بسته گاز اگزوز ( egr ) است .
- قدرت موتور/گشتاور:۳۸۰ اسب بخار/۵۴۵ نیوتن متر
- خودروهای مورد استفاده: لندکروزر/سکویا/توندرا/لکسس ال ایکس ۵۷۰
- تنظیم لقی سوپاپ: اتوماتیک
- جنس سرسیلندر/بلوک سیلندر: آلومینیوم/آلومینیوم
- معایب: سوختن رینگ روغن پیستون که سبب مصرف زیاد روغن میشود و عمر کوتاه واترپمپ
یکی از مهمترین و قابلاعتمادترین موتور برای تمام اعضای خانواده تویوتا موتور, مشکلات و قابلیت اطمینان موتور است. تویوتا ۹ میلیون کیلومتر طول آزمایش دوام برای این موتور در نظر گرفته شده است با استفاده از سوخت و روغن با کیفیت بالا, میتواند بیش از ۴۰۰ مایل را به راحتی اداره کند. موفق باشید